Kau Laksana Bulan

Kau Laksana Bulan
~~Iman di hati, cinta hanya kepada Ilahi~~

Denganmu atau tanpamu

Dengan Atau Tanpamu, Kaku disatu cinta. Cinta melirikan lara. Gerak kerinduan, sendiri tanpamu. Kadang menusukkan jiwaku. Namun aku tetap tega jua lalu ku tempuhi semuanya. Cinta luhur digilap menjadi cahaya, Dengan mu hidup lebih bermakna. Keyakinanku pun semakin bertambah. Semakin mudah kaki mengatur langkah, rasa tepatnya pilih hidup bersama denganmu.

Sebelum terjatuh sakitnya tak tertanggung.Atau kemungkinan langit esok mendungDibawah langit yang terbukaKu mohon rahmat Tuhan Yang Esa

Kalau ditakdirkan aku harus berhadapanBerakhirnya suatu ikatanAkan aku relakan pada perpisahanNyawa berpisah dari badan

Kalau ditakdirkan berakhir dipertengahanSuratan sebuah percintaanSanggup aku menahanPedih perpisahanWalau menghiris perasaanSakitnya biar aku rasakan..

Sunday, January 14, 2007

Berkat Kasihmu

Sesungguhnya ku merasa
Indah sungguh hidup ini
Kau pancar sinar kasih
Berseri aku rasakan
Sesaat ku bersamamu
Terhapus sepi...

Harum sungguh kasihmu
Tak pernah ku merasakan
Hidupku dulu kelam
Kini bercahaya...

PadaMu oh Tuhan
Sering ku berdoa
Restuilah pertemuan ini
Biar abadi...

Tersenyum sendiri
Bukti kesyukuran
Dengan berkat kasihmu
Bahagianya hidupku...

Tak perlu ada kebimbangan
Kutahu tulusnya kasihmu
Melangkah kita sehaluan
Memuji kebesaranNya
Jatuh bangun tetap bersama
Berulam garam pun aku rela
Yang pastinya kau ada di sisi
Itu cukup memadai...

Hidupku dulu kelam
Kini bercahaya...